Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Τρελοφακές!


Ο τρελό-Γιαννος ήταν ένα από τα αγαπημένα μου παιδικά παραμύθια που μου έλεγε η προγιαγιά μου η Σοφία. Και ξεκινούσε κάπως έτσι:
«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μάνα με το γιο της τον Γιάννη. Αυτός, όμως ήταν λίγο τρελούτσικος, γι’ αυτό και όλοι τον φώναζαν τρελό-Γιαννο. Ο τρελό-Γιαννος πήγαινε στο χωράφια και η μαμά του έμενε στο σπίτι να κάνει τις δουλειές. Ώσπου μια μέρα λέει στη μάνα του:
-         Μάνα, βαρέθηκα κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια. Να πηγαίνω, δηλαδή, εγώ στο χωράφι κι εσύ να μένεις στο σπίτι. Από αύριο θα ήθελα να κάνουμε το αντίθετο.
Η μάνα του η καημένη, δε συμφωνούσε και απόλυτα. Όμως, τον είχε μονάκριβο και δεν ήθελε να του χαλάσει το χατίρι. Έτσι κι έγινε. Πριν φύγει η μάνα για τη δουλειά το άλλο πρωί, ο τρελό-Γιαννος της είπε:
-         Μάνα, τι θα ήθελες να σου μαγειρέψω σήμερα.
-         Ε, γιόκα μου, δε βάζεις καμιά φακή;
Φεύγει η μάνα για τη δουλειά. Παίρνει κι ο τρελό-Γιαννος μια φακή, τη βάζει μέσα στην κατσαρόλα και περίμενε τη μάνα να γυρίσει το βράδυ. Νύχτωσε και επιστρέφει η κακομοίρα κατάκοπη από το χωράφι.
-         Τι καλό έφτιαξες γιόκα μου να φάμε;
-         Να μάνα, σερβιρίσου ωραία φακή από την κατσαρόλα.
Πάει η γυναίκα πήγε στην κατσαρόλα, ανακατεύει, ανακατεύει, μα τίποτε εκτός από ζουμί δεν έβρισκε μέσα.
-         Μα Γιάννο μου, δε βλέπω τίποτε μόνο ζουμί.
-         Μα καλά, που πήγε η φακή που έβαλα;
-         Μία φακή έβαλες μόνο Γιάννο μου;..
-         Μα εσύ βρε μάνα δε μου είπες «βάλε Γιάννο καμιά φακή;» μία έβαλα κι εγώ…
Κι έτσι εκείνη τη μέρα η καημένη η γριά την πέρασε με ψωμοτύρι…»

Έτσι και μένα, λοιπόν, όπως του φίλου μου του τρελό-Γιαννου από το παραμύθι της προγιαγιάς μου, η σχέση μου με τις φακές είναι περίεργη. Εξηγούμαι: τις αγαπώ, αλλά μου βγάζουν έναν άλλο εαυτό όταν τις μαγειρεύω. Εκτός από την κλασσική τους συνταγή, τις έχω φτιάξει μουσακά, κεφτέδες, τις έχω φτιάξει σαλάτα και τελευταία τις έφτιαξα και σε μορφή τουρλού. Γι’ αυτή την τελευταία παραλλαγή είπα να σας γράψω (καλά τι εισαγωγή έκανα το άτομο;).

Φακές τουρλού

-         Φακές
-         Πατάτα
-         Κρεμμύδι
-         Σκόρδο
-         Καρότο
-         Κολοκύθι
-         Μελιτζάνα
-         Πιπεριά κόκκινη
-         Πιπεριά πράσινη
-          ή ότι άλλο λαχανικό αγαπούμε
Φτιάχνουμε τη συνταγή όπως γνωρίζουμε ρίχνοντας μέσα και τα λαχανικά μας. Προσωπικά τις φακές τις περνάω πρώτα μια βράση μόνες τους, αλλάζω το νερό και συνεχίζω το πρόγραμμά μου. Τη συνταγή «φακές τουρλού» έφαγε και το μυρμηγκάκι με περίσσια όρεξη μπορώ να πω. Βέβαια της το άλεσα ελαφρώς, γιατί την ενοχλεί το φλούδι της φακής, αλλά νομίζω σύντομα θα προσπεράσουμε κι αυτό το στάδιο.

Τώρα για τη νηστεία είναι νομίζω ότι πρέπει.

Φίλοι της φακής κι οχτροί της ενωθείτε!
Φτιάξτε αυτή τη συνταγή και θα με θυμηθείτε!
(να σου και Σεφέρης σε ανάλαφρη έκδοση)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου